11 januari - Blått öga, svarta tankar

har suttit här ett tag och chackat in klipp på youtube från jvm finalen som var i måndagsnatt och det jag blir upprörd är när kanadensiska medborgare inte medger att deras lag spelar fult. det värsta är att dom har gjort massa filmer om sveriges målvakt som blev fäld minst fem gånger under matchen, parodifilmer som har töntig musik i bakrunden. sånt här gör mig upprörd, jag blir rent ut sagt förbannad. visst det är kanada som är de största i ishockey men visa det på ett ärligt sätt då med! varje gång det arrangeras nåt inom ishockey i kanada så är reglerna tydligen anorlunda. inte nog med det, dom tar åt sig allt och skiter fullständigt i alla andra. och nästan varje match kanada spelar försöker dom få en amrikansk domare. men hur fel låter det inte? jag vill se en förändring på detta, kan ingen som sitter högt upp i ishockey världen trycka ner dom och verkligen visa hur dom beter sig? hahaha, kanske inte nåt intressant inlägg för vissa men jag känner bara att jag måste få ur mig min ilska någonstans. jag säger som några användare på youtube skrev "hockey is the only thing you canadians got and we swedish people only have abba. cant say which county whose more depressing"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0