Nationaldagen = Gustav Wasa

Fredagkväll och det resulterade med en ganska konstig/rolig konversation. jag sa att jag tyckte det var skönt att min träning börjar på söndag och då sa min syster att jag inte fick träna för att det var farsdag. då blev det världens diskution som slutade med att vi var överens att farsdag är

komersiellt. den har ingen stor betydelse längre. så sa jag att farsdag och morsdag troligen kommer försvinna ur almanackan i framtiden då stack mamma in lite ord i konversationen och sa att det kommer nya som t.ex. ostkakansdag, den är tydligen nästa vecka. då frågade jag varför vi har gustav adolfsdagen och jag fick nog aldrig något direkt svar på den frågan för pappa och mamma började snacka om det och tillslut frågade pappa mig varför vi firar nationaldagen. då sa jag snabbt att det var för att det var då Gustav wasa köntes till kung. pappa sa åt mig att jag skulle gå ner och leta upp det på nätwet för han visste att det inte var så. och självklart orkade jag inte gå ner så tillslut gjorde han det. jag säger bara det, jag har rätt i alla lägen om historia! hahahaha, fan va ägd han blev. han sa efter en stund "okej, du hade visst rätt"

nu fortsätter idol, ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0