19 maj - Ni får säga till om jag ska sluta

Jag kan sammanfatta gårdagen lite fort. Jag väcktes av min väckarklocka vid halv sju för att jag skulle klockan nio samlas vid vammarskolan för borta match med flicklaget. Vi åkte dit med tro och hopp om att ta våran första trepoängare. Vi hade fått information om att dom också hade noll poäng och då hade vi inget att förlora. Vi gick in med värdens tryck och det hade bara gått max fem minuter tills det nätades. Vi spelade super bra och efter första halvlek ledde vi med hela 5-0. Vi blev nog lite säkra och spelade inte fullt lika bra i halv med vi vann tillslut med 7-2. Efter matchen så fick vi reda på att dom hade slagit lag som vi hade förlorat mot och att deras tränare tyckte vi var det bästa laget dom hade mött. Vi stannade påvägen hem i sörping på brasken? och käkade pizza. Hatar det egentligen men det fick duga. Så jag var hemma vid tre ungefär. Inte nog med det, jag hade då två timmar kvar tills jag skulle samlas för ännu en match fast denna gång med damlaget. För att ladda om krafterna så sov jag och vaknade en kvart innan samlingen. Kanske inte så bra med tanke på att jag blev väldigt seg ända tills andra halvlek. Fast då hade redan matchen avgjorts för det slutade med en till seger med 2-0. Kändes skönt med två segrar när man ställde upp på båda. Jag åkte hem och då var det plugg som gällde. Trodde jag ja, hade ingen konsentration kvar när jag tog fram min samhällsbok och ekonomihäften. Så jag pluggade säkert i en halv timme max. Det blev att man snackade med Alex och sedan var det godnatt. Fast jag kunde inte sova så bra pga fullmånen.

Idag började skolan med samhällsprovet. Jag tyckte det gick bra så därför kommer säkerligen resultatet suga. Vi fortsatte dagen med idrott då vi skulle springa 1500 m. Det trodde dom att jag skulle göra efter gårdagen. Ickesanicke, jag och Linda gick på 10.32 och troligen så blev många sura för att vi gick för vi hann inte med brännboll. Inte trodde jag att jag skulle ha något mer prov idag men jo, jag hade muntligt nationella i matte. Det gick nog ganska bra. Så nu har jag verkligen ingenting att göra på mattelektionerna. Det är ganska skönt att ha gjort allt. Efter maten blev det musik och vi skulle sjunga upp våra låtar. Eftersom jag inte var där förra veckan så kunde jag inte texten och började skratta istället. Då fick vi köra om och det gick sämst. Kändes som om jag sjöng falskt hela tiden. Ajja, jag hoppas bara jag får mitt MVG. Det är allt jag vill. Då skiter jag i om jag sänker i något annat, men troligen gör jag inte det ändå så.
Nu väntar jag på att Jennie ska komma hem så jag kan hämta min kamera tills imorgon. Då är det Stockholm som gäller för hela slanten. Hoppas man hinner med lite shopping iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0