Sammanfattning på cupen

Vi började cupen med en match mot ödeshög på torsdagskvällen. Har knappt något minne av den matchen men det blev iaf en seger till slut med 5-3. Sedan blev det att se semifinalen i Em på storbild i gympasalen på vammarskolan. Spanien var bra och jag ringde Little mr. M efteråt och det var inget vettigt samtal. Han snackade bara om Spanien. Efter en natts sömn var det upp och hoppa vid 7. våran andra match mot linghem var vid 10. den slutade 1-1 och på eftermiddagen hade vi match mot åtvidaberg och vi förlorade tyvärr då med 2-1. Kvällens aktivitet var dans. Då menade jag "discot" som var. Olle och jag ägde hela kvällen. Älskar dig vännen, bäst i laget. Vi lyckades dansa med några p14 killar från visby. hahahahaha säger inget mer. På lördagen fick jag träffa en vän till Jennie nämnligen Tobias. En liten trevlig prick var han. Alla dessa intriger som väcktes. Vi spelade också en match den dagen. Nämnligen den sista grundspelet. Laget vi mötte hette markim-orkesta (visst låter det som en cirkus?) och det blev oavgjort. Detta ledde till att vi blev 3'a i gruppen och skulle få möta laget som kom 2'a som blev Markim-orkesta. Så på kvällen var det semifinal. Och det var spänning på högnivå. Vi låg faktiskt under med 1-0 när det var 3 min kvar och Emma gjorde reduseringen. Det blev också 1-1 efter fulltid och det blev straffar. 5 straffar per lag, och det gick bra till en början. Vi nätade dom två första och dom missade en. Vi var då en fot i finalen. Då Hedda missar sin straff. Gud var nervösa vi blev, och det var troligen hon i m-o också för hon missade. När vi sedan hade en straff kvar och kunde avgöra så gjorde Angelica det som krävdes. FINAL! Glädjetårar föll och Olle var bäst i målet som vanligt. Fast tyvärr höll inte vårat lag i finalen. Men vi ska vara glada ändå.

tror att det kommer bilder från cupen snart på http://www.nilsliedholmcup.se/

 
Ibland händer det att jag måste hämta saker som Jennie kastar iväg. Ett bra exempel på bilden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0