Söndagmorgon, skivande från veckan.

10/2-08 Söndag, skiddag1 och borttappat knäskydd.

Idag väcktes jag av min far vid 8.15 typ. Jag gick ner och åt frukost sedan fixade jag mig i ordning inför första dagen i skidbacken. Vi åkte ner mot skidshoppen för att hyra skidutrustning och det var typ 29371929 bilar där. Det var nämligen skidtävling i längdskidor. Var typ mer än 1000 startande. Efter att ha fått allt för en bra skidvecka så åkte vi upp för att ställa bilden bredvid bananen (en backe jag tyckte var rolig för 2 år sedan) vi tog på oss och sedan började 2½ timmars härlig skidåkning. Om jag ska vara ärlig så var min teknik inte så bra men det blir bättre och bättre. Ramlade 1 gång. Då hade pappa sagt att jag skulle åka mer kobent. Så jag tänkte så mycket på det så mina skidor korsades och jag föll. Var inte ens någon backe typ plant. Kom snabbt upp och vi åkte vidare.


Dagens roliga: När min syster skulle gå av ankarliften och hon fastnar och ramlar. HAHAHAHA, förlåt men det såg kul ut men det gjorde nog ont.

Dagens tråkiga: Fick skit ont i mitt knä och klumpiga jag hade ju inget knäskydd. Vet fortfarande inte vart jag lagt det.


Nu blir det film och andra avenyn sedan blir det nog Gossip girl och sängen. Drömma om dig lix ;D



11/2-08 Måndag, en full i familjen och tondöv sing star.

Skiddag nr. 2 var helt okej. Vi åkte till backarna vid 10 kanske med solen i våran rygg och bara -2 grader i luften. Ett as bra skidväder alltså. Jag var inte så jätte pepp för att åka så mycket idag så jag hade min lilla ipod med mig och lyssnade hela tiden när jag åkte. Det var mysigt. Efter 12 någon gång efter vi hade grillat korv var det iaf. Så Var vi på norrsidan och åkte alla roliga backar (dom röda alltså) så när vi hade stigigt av liften så kände jag att min mobil var borta. Fick panik och fick åka ner samma väg för att leta. När vi hade åkt ner var mobilen fortfarande borta. Då åkte min far till liftgrabbarna och frågade efter en borttappad grön mobil. Och då var den där. Jag hoppade av lycka :D Vi åkte hem mys i stugan. Mamma är typ cp och hon och jag sjöng sing star i typ 482038 timmar. (lite överdrivet men jag hoppas ni överlever)


Dagens ros: Till den människan som fann min mobil och lämnade den till liftgrabbarna.

Dagens ris: Fick ont i mina smalben och mitt knäskydd hjälper inte så mycket i backen.


Kvällens planer är att sitta här vid datorn och lyssna på världens bästa musik och vänta på svar till alla jag skickat sms till. Sedan blir det Gossip girl också såklart<3



13/2-08 Onsdag, ingen bläckfisk sorry!

Skiddag nr 4 var as tråkig. Jag hade ingen känsel i fötterna och min näsa spruta (gillar att överdriva) . Så jag gick hem till stugan och gjorde min älskade oboy med sprutgrädde på. Ni kommer få se bilder på min älskade senare antingen på bilddagboken eller här i min Blogg. Efter en lugn efter middag så skulle vi ner till wärdshuset och äta medelhavsbuffé. Det blev en mycket stor besvikelse. Först så fick vi vänta typ att en servitris skulle komma till vårat bord i typ 10 min (jag skojar inte) Sen var maten ur usel. Den var bränd eller så var den marinerad med någon sötsur sörja. Inte nog med att det varma maten var dålig dom hade också tagit bort alla efterrätter som dom har haft tidigare år. Ingen mer mat där för mig kan jag lova.


Dagens diss: Medelhavsbuffén

Dagens låt: sweet Marie - Timo Räisänen



14/2-08 Torsdag, snack om hjärtan och sista dagen i backen.

Skiddag nr 5 alltså den sista dagen vi spenderade i backen. Såklart glömde jag min kamera. Under denna vecka har jag tagit sjukt lite kort. Förlåt mig. Det var klart den kallaste dagen i backen men vi sura inte för det. Maja och jag bestämde oss för att åka i dream parken, det var för att ingen åkte där just då och för att det var inte många på norrsidan. Lite smått roligt sådär. Men vi tröttnade och drev med varandra i ankarlifrten typ 50 gånger. Sen tröttna vi och åkte bort till blåbärsskogen för att besöka alla gupp och sånt i skogarna. Det var ganska nice hahaha. Sen efter att man hade kommit hem till stugan och bastat och lite så åkte vi ner mot Orsa "centrum" för att bowla. Det var helt mums. Vi svängde in på ica innan vi åkte till bowlingen. Och vad hittar man där? Joo, veckans ögongodis. Helt sjukt att man ska hitta den sötaste killen sittandes i kassa 1 på ica. Hahaha, det är ganska galet faktiskt. Men eftersom det var ögongodis så blev det såklart mycket ögonkontakt. Mums på snyggingen på ica. Han gjorde min vecka helt klart. Vi drog till bowlingen och inte visste jag att det skulle gå bra för mig. Eftersom jag är amatör när det gäller bowling så tycker jag att mina 4 sparrar i första serien var mer än godkänt. Hihi, slog mitt personliga rekord på den serien så mitt nya rekord är 113. Hahahaha. Vet att det låter dåligt men för att vara mig så var det bra.


Dagens klara: killen i kassan

Dagens dimmiga: sista dagen i backen och man glömmer kameran.


Om typ 2 dagar ska vi hem. Då blir det Kent ;D Puss god natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0