28 februari - Namsdagsbarn

Vill bara säga att jag har skrivit den här texten 3 gånger nu!

Tjohej. Naimage34mnsdag today. Maria var namnet som står innan mitt efternamn och efter mitt förnamn. Hihi, dagen började med ett matteprov. Efter den lektionen trodde jag allt var förlorat. Då skulle vi ha Historia. Andra världskriget med japaner som lägger sig i och atombomber över nagasaki ( kan det ha hetat så?) och självmord på nazistiska ledare när kriget var förlorat. Vilken lektion xD Sen när nästan alla hade gått så sa våran lärare att hon hade rättat proven från några veckor sedan då vi hade första världskriget. Hon började rabbla upp Carros, Lindas och när hon sa Sophies och Anna Ws resultat visste jag att jag skulle få skit dåligt resultat eftersom 2 Mvg barn fick vg. Men icke, jag hade fått 21 poäng av 23 möjliga, alltså MVG! Det första jag sa var: "omg!... vänta, vad var det för prov?" Efter det vart jag bara gladare och gladare. Marie försvann också idag. Och det var hon som hade mitt och Lindas busskort. Vi skulle ta en tidigare buss till Norrköping. Vi letade överallt i hela skolan. Ann-Marie hjälpte oss också att leta. Tillslut så kom Ann-Marie på att vi skulle ringa till Pelle. Och somsagt. Pelle svarade och sa att han och Marie satt på Melkes och åt lunch. "jaha" Eftersom Ann-Marie är världens bästa skolvärdinna så skjutsade hon ner Linda och mig till Melkes. Vi fick våra busskort och vi hann med den tidigare bussen. När vi kom till Norrköping så skulle jag gå och köpa min gråa jacka men nänä. Då fanns den inte i min stolek. Så är det alltid. När man väl har bestämt sig för ett plagg så finns det bara stolek. 40,42,44 eller 46 kvar. Jag ville verkligen dö. Tony försökte trösta mig med en pepsi max men det var inte så frästande. klockan sprang iväg och vi stack till donken för att möta Ellen & co. Söt-Ellen. Efter det så var det ca. 20 min kvar innan vi skulle på visning på konstmuseet. Då stack jag och Ellen iväg och tog lite foton. Men eftersom jag har en sunk digitalkamera så vart bilderna skitdåliga. Ellen, Lida och jag skulle sedan till Stadsmuseet. Och jag visste självklart vart det låg och hur vi skulle gå. Men när jag kände mig lite lost så hittade vi kunskapsgymnasiet och en skylt där det stog "arbetsmuseet" då visste jag vart vi skulle gå. Arbetsmuseet och stadsmuseet ligger nämnligen brevid varandra. Efter ett besök på stadsmuseet drog jag hem och satte mig ner här vid datorn och skrev det här 3 gånger eftersom blogg.se är segt och min dator är fkdnffdmd.  Allt jag ville få fram i den här texten var att jag hade fått Mvg på mitt historia prov.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0