23 december - Julstressen tar aldrig slut

som jag skrev igår morse så skulle jag in till norrköping och inhandla dom sista julklapparna igår men det gick skit. det var typ 395048393 tusen personer som också var ute i sista stunden som jag. så jag gav upp ganska snabbt och jag, anna och ida drog till annas place i hageby för att hämta lite stuffs. så tittade jag på klockan och på tidtabellen för pendeln. och gissa vad stress det blev för att hinna med den! som tur kom bussen precis när vi var framme vid hållplatsen och så sprang jag och anna vid söder tull för att hinna med spårvagnen. vi klarade det. så var det stress på spårvagnen för att vi skulle hinna med pendeln, men när vi kom ner till stationen så hade inte den kommit så allt var lugnt och jag kopplade av för en liten stund. efter 50 min så var vi framme i mjölby. eftersom vi aldrig varit i "staden" så gick vi till pressbyrån och frågade var donken låg. hon som stod i kassan sa direkt " på andra sidan stan" . okej tänkte jag och frågade hur vi skulle gå och hur lång tid på ett ungefär det skulle ta. då sa hon hur vi skulle gå och att det kanske skulle ta en halv timme. då var det en kvinna vid 40 kanske som stod bakom oss som sa att det skulle ta minst en timme för oss. då frågade jag om det bara var att följa e4 skyltarna. dom nickade och jag och anna tackade för hjälpen och började traska. när vi kommit en bit så gick vi in i en ljudaffär och frågade om donken låg långt borta. då svarade dom att det var kanske 600 meter. visst tänkte jag och då hade det gått 12 minuter kanske sedan vi hade gått från pressbyrån. men jag kan ju säga att det var väldigt långa 600 meter. men vi gick och det tog oss 26 minuter från pressbyrån till donken. " det tar minst en timme för er" hahaha, dra åt skogen med dig! när vi kom in så stod jag och kollade mig lite omkring eftersom jag och anna skulle överraska Vikkan. det roliga var att när vi stod i kön fick han syn på mig och man såg på hans läppar att han sa "vafan" hahaha, jag höll mitt ord och kom dit. blev att käka lite innan V slutade. eftersom vi hade gått en lång bit flörtade vi till oss skjuts och det blev ett hembesök hos V. mysigt var det och anna var roligast ever när hon satt där i sin lilla datavärld.varför vi åkte till mjölby förresten var för att jag så klantigt glötm bort att ge V sin julklapp i helgen. efter kanske någon timme tvingade anna mig tillbaka till norrköping och jag var supertrött. så sa hon att det skulle komma 7 killar med dricka så skulle vi ha ett miniparty. Nejtack! gjorde strejk och lyssnade på massa deppmusik och killarna kom aldrig. så jag beslutade mig för att dra tillbaka till mjölby eftersom jag hade missat sista bussen hem. så kommer jag ner till stationen och då står det att tåget är inställt. FAN!! var min första tanke men det gick en buss som ersättning. fast problemet var att den bara gick till linköping enligt busschaufören. men jag gick på för han sa också att vi skulle ta tåget från linköping till mjölby efter de. men när vi kom fram hade tåget åkt. så där stod jag och tre personer till vid tjugo i tolv och visste inte vad vi skulle göra. men en man som skulle till mjölby ringde både sj och östgötatrafiken och vi stod när i minst 25 minuter. jag frös som ett litet rådjur och direkt när vi upptäckte att tåget hade åkt utan oss kontakta jag vikkan som erbjöd sig att hämta mig. Ängeln alltså! så vid kanske tio över tolv kom jag därifrån och då hade mannen som snackat med sj gjort så vi skulle fått en taxi, lite försent kanske! och dom andra hade också ringt till sina föräldrar/kompisar och bett dom komma och hämta. så vi åkte hem och jag tinade upp mina fingrar som gjorde så ont. sedan blev det julkalendern och sedan sömn. så vaknade jag upp och var varm som ett element. åkte pendel till linköping och sedan fick jag tydligen hoppa på ett x2000 tåg som skulle mot stockholm. fick sedan när jag var i norrköping springa till bussen för att hinna med den. väl här hemma har jag sett alla julkalenderavsnitt (erkänn duktigt!) och sovit en stund. nu blir det att hjälpa till med att göra julgodis och stressa ännu mer eftersom mina kusiner som vi skulle till imorgon har insjuknat i vinterkräksjukan, så det blir att fira jul med här hemma med familjen only, mormor och svenne. men jag lovar att det kommer bli mysigt det med. men det kommer kännas konsigt och lite tomt med så lite människor i huset. nu blir det att titta på dagens julkalender avsnitt och få i mig lite loka.

c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0