21 augusti - Sammanfattning av Tältningen

lite segt igår så p.g.a. det så blev det inget inlägg. så det kommer idag. Campandet med klassen, alltså ES/SP08b som tillsammans med SP08a åkte iväg med bussen till Tyrislöt med några lärare och några personer från SP07a. Tältuppstättningen av de millitärtältet vi skulle sova i var inte den lättaste uppgiften. Och såklart skulle vi ha en som stog i mitten under själva tältet och hålla upp "skorstenen" och självklart blev det jag eftersom jag tydligen var längst. Efter ett tag kom både Lovisa och Julia in till mig och vi skrattade och skämtade om allt och alla. Sedan blev det att leka och lite sånt. Jag, Elin, Julia och Lovisa skulle hitta stället vi alltid åker och handlar till när vi är ute i stugan och vi gick över berg och stigar tillslut hittade vi det. Det blev en enklare väg hem till campingen men det var ett äventyr i sig. Jag frös och vaknade lite mer än 10 gånger på natten p.g.a. det. grymt jobbigt och Julia tog min kudde. Men det var helt okej ändå. Och de övriga i klassen är sociala och jag vill döpa om Nils-Olof, även kallad Nils eller Nisse till Sven för jag glömmer alltid bort vad han heter. Ska tillägga att dom personerna från SP07a var as tråkiga,sa ingenting och var helt enkelt osociala. Men jag bryr mig inte så värst, det är dom som missar ett antal roliga människor.

p.s. jag hade oflytt dagen vi åkte dit, jag satte mig på ett berg och blev helt blöt i rumpan, spillde marinad på mig själv och skvätte loka överallt. fast jag blev aldrig getingstucken som tur var!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0